Artikelen

Nieuwsarchief

Twitter

   

Cold Calling, Koud bellen... Koudwater vrees?

Het is een hoge drempel voor veel ondernemers die met passie aan hun bedrijf werken. Gewoon klanten gaan bellen? No way, ze moeten maar zelf bellen graag en anders niet.........

Natuurlijk zijn er  vele methoden om klanten te trekken, maar bellen moet je niet onderschatten of voor weg lopen. Soms is het gewoon nodig.

Dus is een goede voorbereiding is het halve werk. Met een goede voorbereiding ga je zelfverzekerd en ontspannen het gesprek in. Hieronder 4 stappen om het veel eenvoudiger maken:

 Inhoud scherp?
Zorg eerst dat de kern van je bedrijf echt helder is. 
Werk kort en krachtig aan de DNA en proposities van je bedrijf. Leer, begrijp het en geloof hierin. Maak het je 2
de  natuur.

"Sell the problem"

Ken het probleem van je potentiele klant. Zorg dat het echt helder is. En belangrijker zorg voor een heldere oplossing die hierop aansluit. Een oplossing die de klant herkent en jij als ondernemer kan brengen.

 De juiste tijd.
Bereid je voor op het bellen en neem je tijd hiervoor. De grootste klanten worden niet binnen een half uurtje ‘gescoord’. het gaat om een structurele kadans. "Bloed, zweet en tranen" gaat er in cold calling zitten. Wees niet bang.  En plan het goed in. Maak bijvoorbeeld een donderdag ochtend je vaste ochtend om te bellen. Met als doel 10 klanten gesproken te hebben.

 Doen!

Gewoon doen en starten. Ga ervan uit dat 1 op de 5 klanten echt verder wil praten, verwacht het niet van elke klant. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat en hoe beter je scoort.


Met deze tips kan je goed voorbereid op pad. Lees hier de tips die noodzakelijk zijn tijdens het bellen.